زندگی به طور مطلق بر عمل تنفس متکی است(تنفس زندگی است)



خب بعدا براتون يه مطلب طولانی درباره تنفس مينويسم و فرق اون در --- از راه بينی (بهتره)و از راه دهان(خيلی بده) ......ميگم ولی فعلا اين مطالب رو داشته باشيد و باهاشون مغول بشيد تا من اونا رو آماده کنم ........


--------


تنفس طبقه بندی شده يوگی ( روشهای چهارگانه )

۱ تنفس بالايی ( توسط کتف )

۲- تنفس وسطی ( قسمت ميانی سينه )

۳- تنفس پايينی ( قسمت شکم )

۴- تنفس کامل يوگی ......

-----------------------------------------------------------------------
۱ - تفس بالايی

اين نوع تنفس در غرب به عنوان تنفس کتفی يا تنفس استخوان ترقوه يی (( collar bone))
شناخته شده .....شخص تنفس کننده دنده هايش را بالا می برد و استخوان ترقوه اش را بلند می کند در عين حال شکم را به داخل می کشد و هوا را در حجم شکم فشار می دهد و بر ديافراگم هم فشار وارد می شود در اين نوع تنفس ، قسمت بالای سينه و ششها که کوچکتر است بکار گرفته می شود علاوه بر اين ديافراگم بالا می آيد و و نمی تواند در آن جهت اتساع پيدا کند.

مطالعه آناتومی سينه هر شخص کنجکاو ( پرتو جو ) را متقاعد خواهد کرد با وجود تلاشی که در اين شيوه تنفسی بعمل می آيد کمتر سودمند است .
تنفس بالا احتمالا بدترين شکل تنفس برای انسان شناخته شده است که در نتيجه آن بيشترين مقدار انرژی مصرف و کمترين بهره آيد می شود .



اين روش از دست دادن انری و بدست آوردن فقيرانه همان انرژی ناچيز است که معمول است و بيشترخانمها به آن خو گرفته و حتی بسیاری از افراد که باید زیان این طریقه را بشناسند آنرا از روی نادانی بکار می برند ، برخی از بیماری های اندامهای صوتی و تنفس ممکن است در نتیجه مستقیم این طریقه باشد .

آسیب این طریقه تنفس به اندامهای ظریف تنفسی اغلب باعث خشونت در صدا و آوای نامانوسی میشود که از تمام سمتها به گوش میرسد

اکثر اشخاصی که به اين طريق تنفس می کنند به تنفس از راه دهان عادت ميکنند

حالا کار نداريم ...................... ولی همه ۱و۲ و۳ مشکلاتی دارن و لی اصل شماره ۴ هست
۴
۴


تنفس کامل يوگی شامل تمام نکات خوب ۳ تنفس ديگه (که من فقط ۱ رو گفتم ) بدون موارد منفی

تنفس کامل تمام دستگاه تنفسی را به بازی ميگيره در واقع هر بخش ريه ها هر محفظه هوا و عضله تنفسی در اندامها .. و حداکثر فايده از حداقل انرژی مصرفی حاصلش هست



----------- راست باستيد يا بنشينيد ، بطور يکنواخت از طريق بينی تنفس کنيد---------------


ابتدا قسمت پايينی ريه ها را با کمک ديافراگم تربيب شده پر کنيد .. سپس قسمت ميانی را پر کنيد دندههای پايينی استخوان سينه را بسمت بيرون فشار دهيد آنگاه قسمت بالای ريه ها راپر کنيد سينه را کاملا برآمده کنيد و در آخر قسمت پايين شکم کمی به داخل کشيده خواهد شد

از استنشاقهای نامنظم و تشنجی دوری کنيد سعی در انجام يک جريان يکنواخت داشته باشيد
با کمی يک استنشاق کامل خواهيد داشت

۲ ) نفس را برای چند ثانيه نگه داريد

۳) به آرامی تنفس کنيد و سينه را در وضعيت ثابت نگه داريد
شکم را کمی به داخل بکشيد و آن را به آهستگی همچنانکه هوا ششها را ترک می کند بطرف بالا ببريد ، هنگاميکه هوا بطور کامل وارد ريه ها شده ، سينه و شکم را استراحت دهيد
با کمی تمرين بطور اتوماتيک انجام می شود



((( هر آينه تکه سنگی که سازندگا بنا دور می اندازند می تواندسنگ اصلی گوشه بنای معبد سلامتی باشد.)))

  

نویسنده : m f ; ساعت ٥:٤۳ ‎ق.ظ روز جمعه ٥ اردیبهشت ،۱۳۸٢